کد مطلب: 170496
نامه سرگشاده سعيد قاسمي در مورد سخنان هاشمي/
انصاف نيست که آقاي هاشمي براي حفاظت از خودش اينقدر از بيت‌المال هزينه کند ولي يک ملت بزرگ 80 ميليوني در برابر دشمنانش بي‌دفاع بماند
تاریخ انتشار : 1395/06/23
نمایش : 950
يکي از فرماندهان سال‌هاي دفاع مقدس نامه‌اي سرگشاده خطاب به ملت ايران در مورد سخنان اخير هاشمي رفسنجاني نوشت.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سردار سعيد قاسمي يکي از فرماندهان سال‌هاي دفاع مقدس نامه‌اي سرگشاده خطاب به ملت ايران در مورد سخنان اخير هاشمي رفسنجاني نوشت.

متن اين نامه به شرح زير است:


ملت بزرگ  و شهيد پرور ايران
سلام عليکم
اخيرا تصاوير و گفت‌وگويي را از آقاي اکبر هاشمي رفسنجاني در رسانه‌ها ملاحظه کرديم که  بسيار شگفت‌انگيز و غيرقابل باور بود. چگونه ممکن است کسي به خود اجازه داده در راس مجمع تشخيص مصلحت نظام بنشيند تا اين حد نسبت به واقعيات عالم بي‌اطلاع باشد و چگونه کسي که پذيرفته است سال‌ها فرمانده قرارگاه جنگ باشد و هزاران جوان را به زير آتش دشمن بفرستد تا اين نسبت به ضرورت دفاع از کشور بي اعتقاد باشد؛ وي گفته:
" اگر مي‌بينيد آلمان و ژاپن اين روزها محکم‌ترين اقتصاد دنيا را دارند؛ اين‌ها بعد از جنگ جهاني دوم از اينکه نيروي نظامي داشته باشند محروم شدند. نيروهاي نظامي بيشترين خرج کشورهاي در حال جنگ را مي‌بردند و از اين رو با اين اقدام پول‌هاي‌شان آزاد شد و به ‌دنبال کارهاي علمي و توليدي رفته و اقتصاد دانش‌بنيان براي خود درست کردند، لذا ديگر آسيب‌پذير هم نيستند، اين راه در ايران باز شده است و مديران و دلسوزان و معلمان بايد وارد اين فضا شوند، مطمئنم دوره دوم دولت روحاني مي‌تواند ما را به آنجا برساند."
هرچند نادرستي اين اظهارات به هر صاحب خردي روشن است اما لازم است که توجه ملت بزرگ و شهيد پرور ايران را به بعضي غلط‌هاي اين اظهارات بي اساس جلب مي‌کنم:
1-    کشور آلمان و ژاپن با تدبير خودشان نيروي مسلح را کنار نگذاشتند بلکه بعنوان کشور شکست خورده و تحت اشغال بعنوان تنبيه از داشتن نيروي مسلح محروم شدند و اگر اختيار داشتند هيچ‌گاه چنين کاري نمي‌کردند.
2-    با وجود ممنوعيت نيروهاي مسلح تهاجمي، براي اين کشورها داشتن نيروي دفاعي هيچ‌گاه از دستور کار اين کشورها خارج نشده بطوريکه هزينه‌هاي دفاعي هميشه در دستور کار آنان بوده است و موضوع دفاع براي آن‌ها آنقدر اهميت دارد که در سال 2015 بودجه دفاعي آلمان 4/39 و ژاپن 9/40ميليارد دلار بوده است که هرکدام سه برابر بودجه دفاعي جمهوري اسلامي ايران است. فلذا اين تصور که آلمان و ژاپن پول دفاع را صرف پيشرفت صنعتي و رفاهي کرده اند از اساس بي‌پايه است؛ اي کاش آقاي هاشمي قبل از اين اظهار نظر بي‌پايه از يک فرد مطلع سوال مي‌کرد.
3-    ژاپن و آلمان بابت هزينه‌هاي پايگاه نظامي آمريکا در خاک خودشان علاوه بر هزينه‌هاي ناامني و مشکلات حاد اخلاقي و ناموسي سالانه بايد ميلياردها دلار به آمريکا بپردازند و اگر دفاع برعهده خودشان باشد هزينه‌هايشان خيلي کمتر خواهد بود. سال 2015 فقط ژاپن 400 ميليارد ين يعني %75 درصد هزينه‌هاي پايگاه نظامي آمريکا در کشورش را پرداخت کرده است.
4-    حرف آقاي هاشمي کاملا غير علمي است چرا که هيچ تحقيقاتي وجود ندارد که اثبات کند علت پيشرفت‌هاي اقتصادي آلمان و ژاپن نداشتن نيروهاي مسلح است؛ اين حتي يک حدس عالمانه هم نيست که بتوان فرضيه‌اي براي تحقيق قرارداد، چرا که همه‌کشورهاي پيشرفته نيروهاي مسلح دارند و اين خصوصيت وجه اشتراک کشورهاي پيشرفته نيست،  بلکه برعکس هرکشوري که اقتصادش پيشرفته‌تر است سرمايه‌گذاري دفاعي‌اش بيشتر است.
5-    همه مي‌دانند که آقاي هاشمي براي حفاظت از خودش پرخرج‌ترين گارد حفاظت شخصيت‌هاي کشور را در اختيار دارد و هزينه حفاظتي وي حتي چندبرابر حفاظت رئيس جمهور است؛ آيا اين انصاف است که وي براي حفاظت از خودش اينقدر از بيت‌المال هزينه کند ولي يک ملت بزرگ 80 ميليوني در برابر دشمنانش بي‌دفاع بماند.
6-    ژاپن و آلمان دو کشور بدون منابع زيرزميني ارزشمند هستند و عمده مواد اوليه و انرژي خودشان را وارد مي‌کنند و در منطقه‌اي کم ارزش واقع شده‌اند فلذا کمترين تهديد خارجي را دارند و با کشوري مثل ايران که سرشار از معادن و منابع مختلف بويژه نفت و گاز است و در حساس‌ترين نقطه جهان واقع شده همواره مورد طمع و تهديد قدرت‌ها بوده است در بعد امنيت ملي قابل مقايسه نيست.
7-    اگر آقاي هاشمي امام خميني(ره) را قبول داشته باشد، ايشان ده‌ها بار در مورد ضرورت تقويت بنيه دفاعي اظهار نظرهاي صريح و قاطعي داشته‌اند و غفلت کنندگان از آن را مستوجب کيفر الهي دانسته‌اند.
حتي پس از پايان جنگ در 29 فروردين 1368 امام(ره) فرمودند: مطمئنا غفلت از تقويت بنيه دفاعي کشور طمع تهاجم و تجاوز بيگانگان و نهايتا تحميل جنگ‌ها و توطئه‌ها را بدنبال مي‌آورد. وقتي اين تناقض واضح مواضع آقاي هاشمي با امام را در کنار ساير ادعاهايي که در مورد خاطرات امام (ره) دارند قرار دهيم بايد بپذيريم که چاره‌اي جز رد ادعاهاي شما نداريم.
8-    اگر آقاي هاشمي فرمان امام خميني(ره) را واجب الاطاعه نمي‌داند لااقل فرمان قرآن را که بايد گردن نهد؛  قرآن کريم مي‌فرمايد "و اعدوالهم مااستطئتم من قوه" يعني تا جايي که مي‌توانيد نيروي دفاعي بيشتري براي مقابله با دشمن آماده کنيد و اتفاقا که آخر همين آيه هم مي‌گويد "و ما تنفقو امن شيء في سبيل الله يوف اليکم" يعني هزينه‌اي که براي آمادگي مي‌کنيد اقتصاد شما را لطمه نمي‌زند و خدا آن را به شما بازمي‌گرداند؛ همچنين آيه 102 سوره نسا مي‌فرمايد" ...وَدَّ الَّذينَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُمْ فَيَميلُونَ عَلَيْکُمْ مَيْلَةً واحِدَةً ..." يعني "... کافران آرزو دارند که شما از سلاح ها و متاع هاى خود غافل شويد و يک باره به شما هجوم آورند..." بر همين اساس تصور اينکه هزينه‌ دفاع از کشور اسلامي ضربه به اقتصاد است نوعي بي‌اعتقادي به قرآن و وعده الهي است.
9-    هر انسان عاقلي مي‌داند دفاع واجب است هر کس شيء ارزشمندي دارد براي حفاظت از آن نگهبان مي‌گذارد و هزينه ‌مي‌کند و هزينه کردن براي دفاع از سرمايه خود را منطقي مي‌داند آيا ايران اينقدر نزد آقاي هاشمي بي‌ارزش است که حفاظت و دفاع نمي‌خواهد؟
10-    اگرآقاي هاشمي قرآن و عقل و ضرورت اجراي فرمان امام خميني(ره) را قبول ندارد بايد به عنوان يک شهروند منضبط حداقل  به قانون اساسي پايبند باشد؛ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در اصول 143 الي 151 صريحا بر ضرورت وجود نيروي مسلح ارتش و سپاه و بسيج تاکيد دارد و لذا بايد گفت که اين سخن آقاي هاشمي خلاف قانون اساسي است.
11-    اگر آقاي هاشمي همه اين‌ها را قبول ندارد خطبه‌هاي آتشين خودش براي فرستادن جوان‌ها به ميدان جنگ را که يادش نرفته است.
12-    آقاي روحاني 31 مردادماه نظر خودش را در مورد تقويت نيروهاي مسلح اينطور بيان کرد: قدرت نظامي بايد تقويت شود تا توافق هسته‌اي پايدار بماند آيا آقاي هاشمي وي را دروغگو مي‌داند؟ اگر نه چطور است که آقاي هاشمي پيش بيني مي‌کند فردي با اين اعتقاد در دور دوم رياست جمهوري نيروي مسلح را تعطيل کند؟
13-     اگر آقاي هاشمي همه اين‌ها را قبول ندارد حداقل اين را مي‌داند که آقاي روحاني اگر قرار باشد دوباره رئيس جمهور شود نه تنها بايد به قانون اساسي ملتزم باشد بلکه بايد به پايبندي قانون اساسي هم قسم بخورد؛ چگونه آقاي هاشمي انتظار دارد آقاي روحاني خلاف قسم خودش عمل کند.
14-    حال که جمهوري اسلامي يکي از قوي‌ترين نيروهاي دفاعي را دارد دشمن اينقدر به ما زور مي‌گويد و تحريم مي‌کند و انرژي هسته‌اي‌‌مان را تعطيل مي‌کند و... واي به روزي که نيروي دفاعي نداشته باشيم.
15-    کاهش هزينه‌هاي دفاعي بايد به تصويب نمايندگان مردم در مجلس برسد اما اين مساله هيچ‌گاه محقق نخواهد شد همانطور که همه ملاحظه کردند با وجود فشارهاي ياران آقاي هاشمي  نه مجلس قبلي آن را تصويب کرد و نه اين مجلس.
16-    آقاي هاشمي بخاطر خوشبيني‌ها و تمايلاتي که به آمريکايي‌ها دارد تهديد دائمي آمريکا و اسرائيل را که هر آن ممکن است مجددا ايران را اشغال کنند و به قدرت برگردند ناديده مي‌گيرد، گيريم آمريکا تهاجم نظامي نکند آيا در اين منطقه پرآشوب و با همسايگاني پرخطر ايران را بدون قدرت دفاعي گذاشتن تحويل کشور به داعش و طالبان نيست؟
17-    هيچ کشوري در دنيا داوطلبانه نيروي مسلح خودش را کنار نگذاشته و همه‌ کشورها حتي در بدترين شرايط اقتصادي نيروي مسلح را حفظ مي‌کنند حتي کشورهاي فقيري مثل پاکستان که اهميت ژئوپليتيک بالايي هم ندارند 40% درآمدشان را هزينه ارتش مي‌کنند و حتي بمب اتمي دارند؛ چه دليلي وجود دارد که ايران با اين حساسيت‌ها تنها کشور جهان باشد که داوطلبانه نيروي مسلح خود را کنار بگذارد؟
18-    آمريکا الگوي آقاي هاشمي است و با وجود اينکه هزينه نظامي‌اش برابر هزينه‌ همه‌ي کشورهاي جهان است شصت سال اقتصاد پيشرو برتر جهان را در اختيار داشت و اين نشان مي‌دهد داشتن نيروي مسلح قوي با داشتن قدرت برتر اقتصادي تضادي ندارد بلکه لازمه‌ي داشتن قدرت اقتصادي برتر نيروي مسلح قوي است که بتواند از منافع کشور قدرتمند اقتصادي دفاع کند.
19-    کره جنوبي با مساحت 99 کيلومتر مربع يعني حدود يک بيستم خاک ايران با وجود فقدان معادن و ذخاير مهم بودجه دفاعي سالانه‌اش 36ميليارد و  400ميليون دلار است با اين وجود يک اقتصاد پيشرو محسوب مي‌شود.
20-    چين پيشروترين اقتصاد حال حاضر دنياست و امروز بزرگترين ارتش دنيا را دارد و سالانه مبلغ 215 ميليارد دلار هزينه‌ دفاعي دارد و هر يکي دوسال يکبار هم تا مرز جنگ نظامي با آمريکا پيش مي‌رود و در تنش مستمر با آمريکاست.
تا اينجا آقاي هاشمي بيست غلط دارد و نمره‌اش صفر است.
ملت بزرگ و شهيد پرور ايران، آيا آقاي هاشمي با اين همه خطا و اشتباه در اعلام نظر هنوز خود را شايسته مصلحت سنجي براي نظام مي‌داند؟ آيا بهتر نيست براي خدمت به مردم خود را بازنشسته کند و کار را به عالماني جوان‌تر که حواس جمع‌تري براي مصلحت سنجي کشور دارند بسپارند.
پيشنهاد من اين است که تا دير نشده آقاي هاشمي مسئوليت‌ها را به نيروهاي با نشاط و عالم واگذارند و براي اظهار نظر در موارد ملي با کارشناسان امين مشورت کند .

سعيد قاسمي


«والسلام»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg